Δραστηριότητες

Οι δραστηριότητες της καθημερινής ζωής

Πρόκειται για δραστηριότητες με πραγματικά αντικείμενα...

που βοηθούν το παιδί να συνδέσει το σπίτι με το σχολείο και το βοηθάνε στην προσαρμογή του . Είναι σημαντικές γιατί βοηθούν τα παιδία να οργανωθούν, να αναπτύξουν την αυτοσυγκέντρωσή τους , να συντονιστούν και να τελειοποιήσουν τις κινήσεις τους και σταδιακά να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους, να γίνουν ποιο αυτόνομα, και πιο ανεξάρτητα.

Το αισθητηριακό υλικό

Το υλικό αυτό και οι δραστηριότητες του, απευθύνονται στην ψυχολογία του παιδιού.

 Μέσα από το υλικό που είναι σχεδιασμένο ώστε να διεγείρει όλες τις αισθήσεις του παιδιού , το παιδί βοηθιέται να εκπαιδεύσει τις δεξιότητες αντίληψης του συγκεντρώνοντας την προσοχή του ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Διαφορετικά μεγέθη σχημάτων, βάρους, θερμοκρασίες, υφές, μυρωδιές και ήχοι ανακαλύπτονται από τα παιδιά μέσω των αισθήσεων τους, ταξινομούνται, κατηγοριοποιούνται γίνονται λόγος και έκφραση αναπτύσσοντας την λογική σκέψη και τις εγκεφαλικές συνάψεις.

Το υλικό της γλώσσας

Οι δραστηριότητες της γλώσσας παίζουν καταλυτικό ρόλο στη ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού

Γι΄αυτό και δίνεται σε καθημερινή βάση ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς αυτούς, με δραστηριότητες, όπως αφήγηση/διήγηση βιωμένων εμπειριών ή και καθημερινών ιστοριών, περιγραφή γεγονότων και αντικειμένων, συμμετοχή σε συζητήσεις, αφορμές για επιχειρηματολογία, αλλά και ακρόαση παραμυθιών, ποιημάτων και λαχνισμάτων . Οι γλωσσικές ασκήσεις χωρίζονται σε αυτές του προφορικού και του γραπτού λόγου. Το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί πλούσιο λεξιλόγιο, να εκφράζει τις σκέψεις, την φαντασία του, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Η γλώσσα γίνεται εργαλείο κοινωνικοποίησης και ειρήνης για να ξεκαθαρίζουμε τις διαφορές μας. Σταδιακά το παιδί οδηγείται στον γραπτό λόγο. Μαθαίνει τα σύμβολα του γραπτού λόγου- τα γράμματα , ταυτίζει τον ήχο με το σύμβολο, είναι σε θέση να το γράψει ,να το αναγνωρίζει και να το αναπαράγει, έτσι φτάνουμε στην γραφή και την ανάγνωση.

Μαθηματικά

Οι αφηρημένες μαθηματικές έννοιες...

Γίνονται χειροπιαστές μέσω του επιστημονικού, λιτού και αισθητηριακού μαθηματικού υλικού. Τα παιδιά αφομοιώνουν και κατανοούν τις αφηρημένες εννοείς των αριθμών που γίνονται εύκολές και χειροπιαστές , ενισχύεται ο μαθηματικός νους και η αγάπη για την εξερεύνηση των αριθμών και των υπολογισμών.

Γεωγραφία

Η φυσική γεωγραφία, η πολιτική γεωγραφία και ο ανθρώπινος πολιτισμός...

Δίνονται στα παιδιά με τρόπο που μπορούν να τον καταλάβουν, να τον φανταστούν και να μιλήσουν γι’ αυτόν . Ο κόσμος όλος έρχεται στην τάξη με τρόπο που το παιδί μπορεί να χειριστεί , να δει , να ανακαλύψει και να θαυμάσει τον κόσμο μέσα στο οποίο καλείται να ζήσει.

Βοτανολογία και ζωολογία

Τα παιδιά ενθαρρύνονται να παρατηρούν το φυσικό τους περιβάλλον

Και τους ζωντανούς οργανισμούς που ζουν μέσα σε αυτό. πειραματίζονται και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους. Τα παιδιά ενισχύουν τις γνώσεις τους πραγματοποιώντας πειράματα, παιχνίδια αλλά και επισκέψεις (π.χ. στα πάρκα της γειτονιάς, πλανητάριο, κλπ.)

Ιστορία

Μέσα από δραστηριότητες της γλώσσας...

Ταξινομημένες κάρτες, φωτογραφίες και ιστορίες τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το χρόνο και γεγονότα το παρελθόντος του παρόντος και του μέλλοντος , έτσι κατανοούν με αισθητηριακό τρόπο την έννοια της ιστορίας.

Μουσική

Τα παιδιά συμμετέχουν ελεύθερα και κατευθυνόμενα σε παιχνίδια που τα βοηθούν να ενταχθούν σε μια ομάδα

Γνωρίζοντας το σώμα τους, τους φίλους τους αλλά και το χώρο που κινούνται. Η χρήση μουσικών οργάνων, ψυχοκινητικών οργάνων (π.χ. στεφάνια, κορδέλες, κλπ.), η εκμάθηση παραδοσιακών χορών, η ακρόαση μουσικών κομματιών και τραγουδιών, είναι μερικά από τα ερεθίσματα που δίνονται στα παιδιά.

Τέχνες

Γίνεται ευαισθητοποίηση των παιδιών , να γνωρίσουν και να αναγνωρίσουν διάφορα έργα τέχνης αλλά και να πειραματιστούν τα ίδια, χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους. Έρχονται σε επαφή με μια ποικιλία εικαστικών υλικών κι ελεύθερα ή κατευθυνόμενα εφαρμόζουν ποικίλες τεχνικές στα έργα τους. Χειροτεχνίες, κολλάζ με ποικίλα υλικά, τρισδιάστατες κατασκευές με φυσικά, ανακυκλώσιμα υλικά, πειραματισμοί με τα χρώματα-δαχτυλομπογιές, νερομπογιές, κάρβουνα, λαδοπαστέλ κ.α, πλαστική με ζυμάρι, πλαστελίνη, πηλό κ.α Προσφέρουν ευκαιρίες για αυτενέργεια, πειραματισμό με υλικά, ανάπτυξη πρωτοβουλιών, κινητοποίηση της σκέψης, της φαντασίας και της δημιουργικότητας.

Θέατρο

Τα παιδιά εκφράζονται και δημιουργούν...

Εξερευνώντας τα στοιχεία της τέχνης του θεάτρου (ρόλο, κίνηση, λόγο, χώρο, χρόνο, σύμβολα) μιμούμενα καταστάσεις της καθημερινής ζωής. Μέσα από προβληματισμούς για το πώς κινούμαστε στον χώρο, πως λύνουμε τις διάφορες μας , και ποιοι είναι οι τρόποι συμπεριφοράς που έχει ορίσει η κοινωνία μας, δραματοποιούμε καθημερινές καταστάσεις παίρνοντας ρόλους . Μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, ασφάλειας και συντροφικότητας, τα παιδιά οδηγούνται στο να κατανοήσουν τον κόσμο και να ερμηνεύσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά.

Μουσειακή αγωγή

Στο πρόγραμμα μας περιλαμβάνονται επισκέψεις σε Μουσεία, χώρους πολιτισμού, καλλιτεχνικά εργαστήρια και δανεισμός μουσειοβαλιτσών. Οι επισκέψεις αυτές προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και τη λαογραφία μας και να γευτούν τη χαρά και την απόλαυση που προσφέρουν τα έργα τέχνης. Μέσα από τα ειδικά προγράμματα που παρακολουθούν μαθαίνουν όχι μόνο να κοιτάζουν αλλά να βλέπουν, να αισθάνονται και να σκέφτονται.

Μαγειρική

Είναι από τις πιο ευχάριστες δραστηριότητες κάθε παιδιού

Καλλιεργούμε τις αισθήσεις μας, μαθαίνουμε να “διαβάζουμε” και να εκτελούμε συνταγές, (άρα οδηγούμαστε και σε μαθηματικές διαδικασίες), και αναπτύσσεται η λεπτή κίνηση των χεριών των παιδιών, το ομαδικό τους πνεύμα, η απόλαυση της δημιουργίας και της φαντασίας τους. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με πολύ απλά υλικά και με εργαλεία την καθημερινής ζωής σε συνεργασία με τους συμμαθητές τους, φτιάχνουν μικρά νόστιμα δωράκια που τα απολαμβάνουν στο σπίτι με τους γονείς τους ή στην τάξη με τους συμμαθητές τους.

Δανειστική βιβλιοθήκη

Κάθε εβδομάδα διαλέγουν το αγαπημένο τους παραμύθι

Το διαβάζουν στο σπίτι με τους γονείς και έρχονται στο σχολείο να διηγηθούν την αγαπημένη τους ιστορία στους φίλους τους. Μ’ αυτό τον τρόπο αναπτύσσουν τη γλωσσική τους ικανότητα αλλά και τη φαντασία.

Περιβαλλοντική αγωγή

Μέσα από βιωματικά παιχνίδια, τα παιδιά εκπαιδεύονται και ευαισθητοποιούνται για την προστασία του Περιβάλλοντας. Ανακυκλώνουμε, φυτεύουμε, καλλιεργούμε, αλλά και πειραματιζόμαστε με το νερό, την άμμο κ.α. Διευρύνουμε τις γνώσεις μας για το περιβάλλον, αλλά μαθαίνουμε και βασικούς κανόνες υγιεινής και προστασίας. Μαθαίνουν μικρά οικολογικά μυστικά για το σπίτι, την τάξη, τη γειτονιά αλλά και τον κόσμο γενικότερα.

Αγγλικά

Με παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά έρχονται σε μια πρώτη επαφή με την Αγγλική γλώσσα, μια φορά την εβδομάδα.

Σκάκι

Το σκάκι είναι ένα παιχνίδι που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν να συναγωνίζονται διασκεδάζοντας. Βοηθάει τα παιδιά στην ανάπτυξη του ορθολογικού τρόπου σκέψης τους, τη βελτίωση των μνημονικών ικανοτήτων, την ενίσχυση του αυτοελέγχου και καλλιεργεί την αποφασιστικότητα, την επιμέλεια, την τάξη και την αντικειμενικότητα

Θεατρικές παραστάσεις

Με ιδιαίτερη επιμέλεια επιλέγουμε να παρακολουθήσουμε θεατρικές παραστάσεις, κουκλοθέατρο ή Καραγκιόζη

Με τη συμμετοχή των παιδιών να αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν άρτιες αισθητηριακά και ολοκληρωμένες παραστάσεις που τους εισάγουν στον μαγικό κόσμο του θέατρού.

Κολύμβηση

Τα μαθήματα είναι δομημένα με τρόπο, ώστε το παιδί να αποκτά δεξιότητες κολύμβησης παίζοντας. Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το κολύμπι σε μία διασκεδαστική και προοδευτική ενασχόληση.

Επισκέψεις- εκδηλώσεις

Κάθε χρόνο διοργανώνονται διάφορες επισκέψεις ανάλογα με τις θεματικές ενότητες των τμημάτων

Στις προγραμματισμένες εκδηλώσεις του σχολείου (Έναρξη της σχολικής χρονιάς, Εθνικές επέτειοι, Χριστούγεννα, Απόκριες, Καλοκαίρι) πραγματοποιούνται εργαστήρια παιχνίδια, τραγούδια, ιστορίες, απαγγελίες ποιημάτων, αλλά και μουσικοκινητικές δραστηριότητες με την συμμετοχή και την συνεργασία των γονέων , των παιδαγωγών και των παιδιών.