Με μεγάλη χαρά, σας προσκαλούμε στην παρουσίαση μοντεσσοριανού υλικού και υλικού κατασκευασμένου ειδικά για τη χώρα μας.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Μαρτίου και θα φιλοξενηθεί στον παιδικό σταθμό- Νηπιαγωγείο Πρωτοβαδίσματα
Προσέλευση : από τις 10:30 έως τις 18:00.




Λίγα λόγια για την εκδήλωση: Μια προσπάθεια τριών μοντεσσοριανών παιδαγωγών, της Κων/νας Λυγίζου, της Κυριακής Μπερκέτης και της Μαρίας Παπαδοπούλου, να σχεδιάσουν και να βρουν εναν αξιοπιστο κατασκευαστή μοντεσσοριανού παιδαγωγικού υλικού για την ελληνική γλώσσα και γεωγραφία, είχε σαν έναυσμα μια σειρά προβληματισμών και πολλών συζητήσεων.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 8 Μαρτίου και γίνεται για δεύτερη φορά στην Ελλάδα μετά την μεγάλη επιτυχία της περσινής διοργάνωσης στον παιδικό σταθμό montessori way of life.

Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν κατασκευαστές μοντεσσοριανού υλικού καθώς και εκπαιδευμένοι μοντεσσοριανοί παιδαγωγοί, με υλικό που έχουν κατασκευάσει μόνοι τους.
Πιο συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα δείτε υλικό από τις ενότητες των αισθήσεων, της γλώσσας, της καθημερινής ζωής και του πολιτισμού, καθώς και υλικό και έπιπλα για την ηλικία από την γέννηση και έως τα 3 έτη ενός παιδιού.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα έχετε τη δυνατότητα να γνωρίσετε και να προμηθευτείτε :

Αυθεντικό μοντεσσοριανό εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά 0-12 ετών απο εγκεκρικμένους κατασκευαστες .

Επιπλά για οικιακή ή πεαγγελματική χρήση σύμφωνα με την Μοντεσσοριανή παιδαγωγική και φιλοσοφία 0-3 ετών.

Βιβλία σύμφωνα με την Μοντεσοριανή παιδαγωγική και φιλοσοφία

Είδη τέχνης και χειροτεχνίας καταλληλα για βρέφη και μοντεσσοριανά περιβάλλοντα.

Υλικό κατασκευασμένο απο εκπαιδευμενους μοντεσσοριανούς παιδαγωγούς στην ελληνική γλώσσα.

Θα εχετε την δυνατότητα να γνωρίσετε πρωσοπικά τους κατασκευαστές των υλικών , στους οποίους μπορείτε να αγορασετε ή να παραγγείλετε ότι σας ενδιαφέρει.

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στο email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στο τηλ 6938.42.82.82

Ένα κεντρικό  κομμάτι της παιδαγωγικής δουλειάς μας με τα παιδιά είναι αφενός  γνώση που έχουμε γύρω από το Παιδί  και την παιδική ηλικία άλλα και η Παρατήρηση, ορίζοντας την   Παρατήρηση σαν το πιο σημαντικό επιστημονικό εργαλείο μιας επιστημονικής  μεθόδου.
Στο σχολείο μας, στα Πρωτοβαδίσματα, εμείς  οι δασκάλες γνωρίζουμε πως να κοιτάμε με ακρίβεια , πως δηλαδή να  παρατηρούμε το παιδί , ώστε να αποκτήσουμε μια βαθιά κατανόηση του προσωπικού ρυθμού  ανάπτυξης  ,που δεν στηρίζεται στις προσδοκίες του ενήλικα άλλα στην αληθινή  παιδική φύση.
Παρατηρούμε για να διακρίνουμε τα πραγματικά ενδιαφέροντα του παιδιού , εξασκούμαστε στην επιστημονική μέθοδο της παρατήρησης για να μπορούμε να βλέπουμε τις μικρές λεπτομέρειες,  που θα μας οδηγήσουν στην ουσία και δεν θα μείνουμε στην επιφάνεια, άλλα θα εμβαθύνουμε σε αυτά που έχουν πραγματική σημασία στην ανάπτυξη, με βαθιά συνείδηση και ευαισθητοποίηση για το Παιδί.  Με αυτό τον λεπτό τρόπο ανταποκρινόμαστε στις πραγματικές ανάγκες της ανάπτυξης τους και αυτό είναι που ξεχωρίζει την παιδαγωγική μας δουλειά και μας διακρίνει αισθητά από τους περισσότερους βρεφονηπιακούς σταθμούς. 

Μέσα σε αυτό το κλίμα , μας αποκαλύφθηκε μέσα από την παρατήρηση,   ότι η παιδική ηλικία 3-6 παρουσιάζει μια έμφυτη κλίση, μια ευαισθησία  για να σκαρφαλώνει και να αιωρείται. Άλλοτε να  αγωνίζεται να ανέβει , να ισορροπήσει, να φτάσει, να δυναμώσει και άλλοτε   για  να χαλαρώσει αιωρούμενο.

Οι κούνιες της παιδικής χαράς είναι ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια αυτής της ηλικίας, όμως έχουν περιορισμούς ως προς την χρήση τους. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο με έναν συγκεκριμένο τρόπο, που περιορίζει την φαντασία, αλλά και την ανάγκη του παιδιού να ανακαλύψει και να κινήσει κάθε μυ του σώματός του, κάθε μέλος του, να χρησιμοποιήσει τις δικές του δυνάμεις και την φυσική του δύναμη, για να διασκεδάσει. 

Η αιώρηση στα πανιά- αντίθετα από μια κούνια-  ανταποκρίνεται ακριβέστατα στην παιδική φύση και ανάπτυξη. Αφήνοντας την ελευθερία στο παιδί να πειραματιστεί με το σώμα  του, με την φυσική του δύναμη, επιτρέποντας στο παιδί να χρησιμοποιήσει το πανί για να ενδυναμώσει, να γνωρίσει τα μελή του σώματός του, να τα κινήσει, να τα συντονίσει, άλλοτε καθήμενο, άλλοτε αιωρούμενο ή ξαπλωμένο.Με στόχο να εκτονωθεί , να γυμναστεί,  να χαλαρώσει ή να ηρεμήσει, ακούγοντας του προσωπικούς ρυθμούς του, τις ανάγκες του, σπρωγμένο πάντα  από ένα εσωτερικό κίνητρό .

 

Οι αιώρες που χρησιμοποιούνται στην Aerial Yoga γίνονται "ευκαιρίες" για τα παιδιά. Ζώντας σε έναν κόσμο που περιορίζει , οι αιώρες είναι μια ευκαιρία ελευθερίας για το παιδί ,   ευκαιρία να αφουγκραστεί τον εσωτερικό του κόσμο, το σώμα του και την ικανότητα κίνησης του και παράλληλα ευκαιρίες  ανάπτυξης, σωματικής και ψυχικής ακολουθώντας τους προσωπικούς φυσικούς νόμους και την δική του  φωνή. 

Μέσα σε αυτό το κλίμα τολμήσαμε να βάλουμε στο παιδαγωγικό μας περιβάλλον 3 αιώρες και παρέχουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να τις χρησιμοποιούν τόσο ελεύθερα, όσο και συντονισμένα, εβδομαδιαία μέσα στα πλαίσιά της γνωριμίας με την γιόγκα και την αέριαλ γιόγκα. 

Η εκπαιδεύτρια της γιόγκα δείχνει και κατευθύνει σε στάσεις μέσα στο πανί , όμως στην διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού και της ελεύθερης δραστηριότητας είναι που το παιδί μπορεί να χρησιμοποιήσει όσα έμαθε  και να πάει παραπέρα.

 

Παρατηρούμε ότι τα παιδιά  από μόνα τους παίρνουν στάσεις μέσα στο πανί που θα ζήλευαν άνθρωποι που χρόνια ασχολούνται με την γιόγκα. Ανακάλυψαν αυτό που οι ενήλικες - αποσυνδεδεμένοι με το σώμα τους- αναζητούν να ανακαλύψουν στα κέντρα γυμναστικής. 

Τί είναι τελικά το πανί και η αιώρηση;

 -Ένα παιχνίδι παιδικό, 

και τί είναι το Παιχνίδι;

Η ανακάλυψη του ποιος είμαι  εγώ και που μπορώ να φτάσω!

Καλές αιωρήσεις! 

Γιορτάζουμε 10 χρόνια Πρωτοβαδίσματα και είμαστε υπερήφανες!

Γιατί μέσα σε 10 χρόνια καταφέραμε:

Να κάνουμε τα Πρωτοβαδίσματα τον πρώτο ενσυναισθητικό σταθμό στο κέντρο της Αθήνας.

Η Μαρία Μοντεσσόρι γεννήθηκε το 1870 στην Ιταλία . Παρά τα εμπόδια ήταν η πρώτη Ιταλίδα που έγινε γιατρός. Εργάστηκε ως καθηγήτρια στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου της Ρώμης και μέσω της ελεύθερης πρακτικής της ερχόταν συχνά σε επαφή με παιδιά φτωχών οικογενειών. Η δουλειά της την έκανε να διαπιστώσει πως όλα τα παιδιά γεννιούνται με απίστευτες δυνατότητες, τις οποίες μπορούν να αναπτύξουν μόνο αν οι ενήλικές τους παρέχουν την σωστή διέγερση τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Τα Πρωτοβαδίσματα έχουν συνεχώς το βλέμμα τους στραμμένο στον κόσμο που μας περιβάλλει και στον κόσμο που μας περιμένει. Επιδιώκοντας την επικοινωνία με ενδιαφέροντες ανθρώπους, φορείς κουλτούρες και άλλα σχολεία και εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Και έφτασαν οι μέρες που όλο και περισσότεροι γονείς αποφασίζουν να εντάξουν τα παιδιά τους στα βρεφικά ή στα νηπιακά τμήματα στα Πρωτοβαδίσματα.

Οι εγγραφές και οι προσαρμογές μας έχουν ήδη ξεκινήσει , έτσι αποφάσισα σήμερα να γράψω για ένα θέμα που απασχολεί πάρα πολύ τους γονείς αυτή την περίοδο. Πως θα επιτύχουν μια ομαλή και σταδιακή προσαρμογή στον παιδικό σταθμό;

Αρθρογραφούν