Skip to main content

H Mοντεσσοριανή προσεγγιση κατά την εγκυμοσύνη.

Η Μοντεσσοριανή προσέγγιση κατά την εγκυμοσύνη.

 

 

Οι επιστήμονες στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν καλύτερα τα ανθρώπινα όντα ανατρέχουν διαρκώς στα προγενέστερα στάδια της ζωής . Η σύλληψη και η εγκυμοσύνη αποτελούν το πρώτο κεφάλαιο της προσωπικής μας ιστορίας. Ένα κεφάλαιο που διαρκεί 280 ημέρες μέσα στην μήτρα, ένα περιβάλλον εντελώς διαφορετικό από αυτό που βιώνουμε μετά τη γέννηση.

 

Η αντίληψη ότι η μήτρα είναι ένα μέρος που δεν υπάρχουν αισθήσεις έχει παντελώς απορριφθεί. Το προγεννητικό παιδί είναι ένα ζωντανό ον και οι πρόσφατες έρευνές στα έμβρυα υποστηρίζουν πως όλες οι αισθήσεις τους ήδη χρησιμοποιούνται κατά την κύηση.

 

Το δέρμα, είναι το πρώτο αισθητήριο όργανο . Η απτή διέγερσή ολοκληρώνεται μετά τις 8 εβδομάδες της εγκυμοσύνης και παραμένει σε όλη την διάρκεια της ζωής μας . Η όσφρηση και η γεύση λειτουργούν από τον δεύτερο και τρίτο μήνα της κύησης . Ουσίες από την μητρική τροφή περνούν στο αμνιακό υγρό και μπορούν να γίνουν οσφρητικές μνήμες για το παιδί και να διευκολύνουν την αποδοχή των τροφών αυτών κατά την διάρκεια του απογαλακτισμού. Το παιδί επίσης ακούει τους καρδιακούς παλμούς και την αναπνοή της μητέρας . Τα έμβρυα ψάχνουν την πηγή φωτός ,γιατί από τον τέταρτο μήνα κύησής η όραση είναι έτοιμη . Η μήτρα εξάλλου δεν είναι ένα σκοτεινό μέρος , αντιθέτως επηρεάζεται από το κλίμα και το φως της εποχής .

Το έμβρυο βιώνει ένα αισθητηριακό πλούτο που το βοηθά να κατασκευάσει ένα σωματικό χάρτη της ύπαρξής του, μέσα από αυτόν ορίζει το περίγραμμα του σώματός του μέσα στον τρισδιάστατο χώρο. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τον πλούτο και την πολυπλοκότητα της εμβρυικής ζωής. Αυτές οι αισθητηριακές εμπειρίες γίνονται τα πρώτα σημεία αναφοράς στην ζωή έξω από την μήτρα. Αυτές οι μνήμες διευκολύνουν την μετάβαση του παιδιού και μας δίνουν την δυνατότητα να το βοηθήσουμε να προσαρμοστεί καλύτερα παρόλο που το περιβάλλον αλλάζει και να του προσφέρουμε την ασφάλεια παρά τις ραγδαίες αλλαγές που φέρει η γέννα.

Μέσα από την γνώση μπορούμε να προετοιμαστούμε τους εαυτούς μας για την σημαντική στιγμή της γέννησης και την αρχή της ζωής στον έξω κόσμο και έτσι να γίνει η εκπαίδευση ένα «βοήθημα ζωής» από την πρώτη στιγμή της ύπαρξης.

 

«Η θεμελιώδης αρχή για τον εκπαιδευτικό είναι να μην αποτελέσει εμπόδιο στην ανάπτυξη του παιδιού.»

Maria Montessori The child in the family


Αρθρογραφούν


Κοινοποιήστε το!